''Döktüğüm yaşları bağışlıyorum. Acıları ve aldatmaları bağışlıyorum. İhanetleri ve yalanları bağışlıyorum. İftiraları ve ahlâksızları bağışlıyorum. Nefreti ve zulmü bağışlıyorum.Yüreğimi yakan darbeleri bağışlıyorum. Yıkılan hayalleri bağışlıyorum.Ölen umutları bağışlıyorum. Sevgisizliği ve kıskançlığı bağışlıyorum.Umursamazlığı ve kötü zihniyeti bağışlıyorum.Haklılık uğruna haksızlık edenleri bağışlıyorum.Öfkeyi ve şiddeti bağışlıyorum. İhmalkârlığı ve unutkanlığı bağışlıyorum.Bütün kötülükleriyle dünyayı bağışlıyorum.''(alıntıdır.)

''Mutlu olmanın yolları'' kitabından...



0 yorum
GERÇEKTEN MUTLU OLMAK İSTİYORSANIZ ŞU  10 KURALA DİKKAT ETMELİSİNİZ.

1.''Kendini tanı.''(Sokrates) : Kendi içinde yolculuk yap.Günlük tut.Kalbin,gönlün,vicdanın ne diyor?Neyi öne çıkartıyor?Dünyaya bilinçli bakmanın yolu başta bu iç yolculuktan geçiyor.

2.''Ya olduğun gibi görün ya da göründüğün gibi ol!'' (Mevlana) : Etrafımda olduğu gibi görünmeyen bir sürü kişi var.Onların, sahte gülücükler saçtıkları için mutlu olduklarını sananlar olabilir ama genelde araştırıldığında durum böyle değil.Dürüst ol,adil ol.Hakça düşün.İçinden gelen sesin öne çıkardığı değerleri koru.Hayatta birşeyleri korumak için hayatta kalmazsan herşey seni düşürür.Bir arkadaşım devamlı yalan söylüyordu.Yalanın birini örtmek için başka bir yalan ,sonra başka bir yalan...Böylelikle yalanlar yalanları izledi.Arkadaşımda işin içinden çıkamadı.En sonunda doğruyu söylediği için rahatlamıştı.

3.''En yukarıda aşk var.'' (St. Paul) : Sesi müziğe dönüştüren aşktır.Aşk yoksa sevgi ilişkileri yoksa,imtihan eksikse hayatın kuru bir daldan farkı kalmaz.Aşkın çeşitleri vardır.Tanrı aşkı,iki sevgi arasındaki aşk,çocuklara duyulan aşk,bir işi aşkla yapma.Yani sevginin olmadığı yerde mutlulukta olmaz.

4.''Dünyayı hayal gücü döndürür.'' (Albert Einstein) : Yaptığımız herşey hayal kurarak başlar.Hayat herkes için hayallerini gerçekleştirmek ve yapabiliceğinin en iyisini,olabiliceğinin en güzeli peşinden gitmektir.Boby Keneddy'nin dediği gibi , '' Diğerleri dünyaya bakıyor ve ''Neden?'' diye soruyor.Ben bambaşka bir dünya düşünüyor ve ''Neden olmasın?'' diye soruyorum.''

5.''Fazla güzellik göz çıkarmaz.'' (Mae West) : İnsanların yaşama sevinci ve coşkusu gözlerinde kendini belli ediyor.Gözlerde ışıltı,parlaklık,hareketlerde enerji ve yüzlerde gülümseme...

6.''Fırsatlar yakalandıkça çoğalır.'' (Sun Tzu) : Başarı cesaret ister,başlangıçtaki cesaret sonradan inanca dönüşür.İnanç,insanlarda daha iyi hizmet arzusuna dönüştüğünde fırsatlar yelpazesi yukarı bir seviyede tekrar açılır.

7.''Ya yap , ya yapma. Kararsızlık yok.'' (Yoda-Yıldız Savaşları ) : Hayat seri hareket ,karar ve kararlılık gerektirir.Tereddütte kalanlar geride kalır.Hayatın üstüne gitmezseniz hayat sizin üstünüze gelir.

8.''Mükemmellik ekleyecek birşey kalmadığında değil,alınacak birşey kalmadığında oluşur.'' (Antoine de St. Exupery ) : Hayatınızı basitleştirin.Basite indirgeyin.O zaman ne kalıyor ona bakın.İstekler listenizi kısa tutun ki yoğunlaşabilirsiniz.Güneş ışığına büyüteç tutmak gibi ,odaklanmazsanız hayatı yakalayamazsınız.

9.'' Kabiliyet yoksa sanatçı olmaz,ama çalışılmadıkça kabiliyet hiç bir işe yaramaz.'' (Emile Zola) : Elması yontmadıkça elinizde sadece bir taş parçası kalır.

10.''Hayatı yaşamanın iki yolu var.Biri,hiç birşey mucize değilmiş gibi yaşamak..Diğeri herşey mucizeymiş gibi yaşamak..!'' (Albert Einstein) : Şükretmeyi unutmamak gerek..

0 yorum:

Yorum Gönder

newer post older post